עיצוב כריכה לספר קודש

werdiger דוגמאות, לימוד, מה חדש?, ספרי קודש, עימוד, תמיכה טכנית 40 תגובות

איך מכינים גלופה לכריכה של ספר קודש?

משום מה, נושא הגלופות מיירא את עולם הגרפיקאים, שגם כך חשים לפעמים שהתוכנות מהתלות בהם בהכנה לדפוס. אז כשמדובר בלוח מיוחד, מראש מרימים ידיים. ייתכן והחשש הוא גם מיכולת ההדמיה וההיפוך של גלופת לחץ – מה שנקרא עיוור.

במאמר שלפנינו ננסה להמחיש תהליך עבודה בסיסי, של כריכה בעלת 2 גלופות, בה הלוח האחד הוא זהב – עבודת גלופה רגילה. והלוח השני עיוור – בו יש לתת היפוך לתוכן כדי לראות את ההבלטה.

בשלב ראשון אנו מעצבים את הכריכה בצורה פשוטה ונגלית לעיין. עיטורים ואורנמנטים ועיצוב מתבקש. יש לתכנן מראש את הויזואל הבסיסי, מספר מסגרות, מבנה המסגרת, הפונט למלל וכו'. בהדגמה בחרנו ליצור כריכה בצורת שער עם קשת עגולה. הטבעת עיוור כפולה עם ריבוי תוכן ומידע, ותוספת זהב אצילית ומעודנת.

כלל בסיס ומהותי בכל עיצוב, אך בגלופות הוא משמעותי במיוחד, חובה לדייק בכל נקודה ולהתיחס לפרטים הקטנים ביותר, יש לתת מרווחים שוים ומדויקים, להקפיד על שוליים.  מרחק קו של 2 מ"מ מינימום בין אוביקט אחד לשני. חובה לעבוד עם סרגלים, עם חלון המידע והיישורים ולהקפיד על רמת דיוק מקסימלית.

27

1) בוחרים אורנמנט

2) יוצרים ממנו מונטז'

3) גוררים לחלון המברשות ויוצרים מברשת מסוג pattern

4) עם כלי הציפורן יוצרים צורת שער עם קשר עגולה. זה הבסיס עליו נעבד את רוב היצירה.

28

5) דרך נוספת ליצור עיגול וריבוע, לחבר עם fathfinder בתוספת shift+x  והקשת מוכנה.

29

6) בשלב הבא יש להכפיל את הצורה, לשמור את המקור ובאחת הצורות יש לתת את סגנון המברשת שהוכן. זהו בסיס העיטור עליו ניתן לבנות את התוספות עד ליצירה המושלמת.

30

7)  יש לעבוד עם קו הקשת המקורי, בפקודה offse path  להוסיף קשתות בהקטנה והגדלה. לקשתות אלו ניתן מברשות וקוים מעודנים בעיצוב מותאם.

31

8) הוספנו 3 קשתות פנימה, עם עיטור של קו מנקודות ומברשת עיטור נוספת.

32

9) הוספת עיטור להשלמת המבנה הריבועי של הספר, ובחירת גופן ומיקום לשם הספר. בשלב זה יש להחליטה אילו עיטורים יקבלו גלופת לחץ (עיוור) ומה יקבל את גלופת הזהב. בגלופות נוספות יש לעצב בהתאם עם תוכן לגלופת מילוי שחור וכד'.

35

10) כאן מגיע השלב המכריע של חלוקה מדויקת לגלופות ועיבוד טכני של גלופת עיוור. יש לקחת בחשבון של מה שנגלה לעינינו בשחור, בהכנה לגלופה הוא צריך להיות לבן. לכן כל התוכן בגוון השחור (הבדלנו מהאדום שהוא יהיה זהב) צריך להיות בגוון לבן על רקע שחור.

איך עושים את זה?

כל מברשת יש לשכפל לשניים, באחת לתת קו רגיל עם נפח גדול שיכסה את שטח העיטור, ובשני לפרק את המברשת עם פעולת expand appearance .  לקו נותנים גון שחור ומפרקים אותו לצורה. לפטרן נותנים גוןן לבן, ומחסירים אותה מהשחור בפעולת shape בחלון fathfinder, כך בסופו של תהליך נוצר אוביקט עם חללים בעיטור המברשת הראשונה.

36

37

11) בדרך זו הופכים את כל המידע משחור ללבן כשמתחת יש להוסיף רקע שחור בעיצוב מותאם, עם שימת דגש על רווחים נכונים בין האוביקטים.

39

12) לתוספת יופי ניתן גם הטבעה מסביב לשם הספר כדי שהכיתוב בצבע זהב יראה בולט. (יש לתת שוליים של מ"מ מסביב לאות כדי למנוע בעיות בתזוזת הלוחות)

40

13) כך נראים שני הלוחות.

42

14) ועכשיו לשלב החביב ביותר, ההדמיה. שלב שהוא לא חובה. ניתן לשלוח את הגלופות לדפוס, אבל בשביל ההתרשמות של המעצב וגם של הלקוח מולץ לעשות הדמיה בפוטושופ.
בבסיס יש לתת רקע דמוי עור, מעליו שכבת הלוח עיוור עם הטבעה והבלטה ללא גוון, שכבת הגוון הזהוב, וההדמיה מושלמת.

Print

בהצלחה

ספר קודש הדמיה 2

 לתצוגת הדמיה של מגוון כריכות לספרי קודש תוכלו להתרשם בקישור >>

 

 

 

40 תגובות

  1. מאת שמחה

    יפה מאד
    כתוב מצויין, האתר עושה רושם של מקצוענות ברמה מאד גבוהה.
    הרבה הצלחה וסייעתא דישמיא
    שמחה

    • מאת werdiger

      אמן ואמן
      מחמם את הלב לקבל מחמאות
      תודה

  2. מאת דוד

    כתבה יפה.
    גם כאחד שעוסק שנים במקצוע הנ"ל, למדתי דברים שלא ידעתי.

    • מאת werdiger

      תודה.
      אכן כל החיים אנחנו לומדים.
      נשמח להחכים עוד…

  3. מאת חיטובים

    תודה רבה! יפה מאוד.

    • מאת werdiger

      חן, תודה

  4. מאת שלומי פ

    הסברת יפה מאוד
    תודה
    אשמח אם תעשה דרכה על עוד דברים בגרפיקה

    • מאת werdiger

      תודה
      אנו מתכניים בעז"ה לעלות עוד הדרכות
      אם יש משהו ספציפי שתרצו לשמוע, שלחו לנו במייל ונשתדל לענות בהקדם

  5. מאת מוטי נאה

    וואו הסבר מדהים

    • מאת werdiger

      חן, חן, תודה

  6. מאת קורא

    מעולה. תמציתי וברור.

    • מאת werdiger

      תודה

  7. מאת שלומי פ

    אני מעוניין לדעת על שערים לספרי קודש שילובי אפור מברשות עם רקעים וכדו'

    • מאת werdiger

      זה רעיון מעולה לבלוג חדש
      בעזרת ה' בהזדמנות הקרובה אשתדל לעלות הדרכה

  8. מאת נחמה

    תודה!
    תהליך העבודה מוגש בצורה פשוטה וברורה לכל נפש
    למדתי שיטת עבודה חדשה
    ונהנתי…
    יישר כח

    • מאת werdiger

      תודה
      אני שמחה לשמוע שהפוסט מועיל
      זו היתה המטרה

  9. מאת מנחם

    תודה רבה נראה מרשים מאוד. אני מתבייש לשאול, אבל נתקעתי כבר בהתחלה. דבר ראשון, זה באילוסטרטור, נכון? דבר שני, אני לא מצליח להכניס את העיטור לתוך מברשת. (אני מתעסק בעיקר עם אינדזיין). כמו כן, מה זה מברשת pattern בעברית? אני עובד עם התוכנה בעברית.
    תודה רבה על כל האתר המועיל ובפרט על המדריכים

    • מאת werdiger

      אכן, צדקת בשאלתך. עבודת העימוד (ואפילו רוב העיצוב) מתבצעת בתוכנת אינדיזיין. אבל בכריכות לספרי קודש אין תחליף לאילוסטרייטור.
      לגבי השימוש בתוכנת אילוסטרייטור, התוכנה ידידותית וקלה להבנה, הרבה יותר מאינדיזיין. מצרפת קישור של הדרכה לתוכנה. אם בכל זאת תתקל בקושי ותרצה עזרה, פנה אלינו ישירות במייל ונשתדל לעזור.
      לחץ לקישור
      בהצלחה רבה

  10. מאת ישראל

    דבר אחד לא הבנתי. למה יש צורך לחורר את האובייקט כשרוצים שיהיה נגטיב בבלינד. למה לא מספיק שיהיה לבן ע"ג שחור מבלי לחורר אותו?

    • מאת werdiger

      שאלה יפה, זו אכן לא חובה מקצועית לעשות זאת, אלא שיטת עבודה. זה מקל על השליטה ונוח יותר לעבודה.

  11. מאת שרי

    מאוד מאוד מחכים, תודה!
    ועכשיו שאלה –
    בעבר עיצבתי כבר כמה וכמה כריכות עם 3 גלופות, וכרגע אני מעצבת כריכה נוספת – פתום נכנס לי "נרווים" שיש לי מידי הרבה פינות שפיציות בבלינד, שבעבר הרחוק הייתי מעגלת פינות עם הוספת סטרוק דקיק בעל גימור עגול, – בעצוב הנוכחי זה קצת מסובך לי – האם אני צריכה לחשוש לקריעת הסקאי מהשפיצים?

    תודה מראש.

  12. מאת חני

    בקשר להפיכה לנגטיב,
    למה לא לעשות שנוי צבע של כל השחור ללבן, ומאחורה לשים מלבן שחור?

  13. מאת מיכל

    ורדיגר,
    אתם אלופים! כל הכבוד על ההדרכה הברורה והמפורטת! תענוג ללמוד!

    יש לי רעיונות לשיעורים שיכולים להועיל: נושא טורים באינדיזיין- עם הערות שוליים,
    ונושא נוסף שמטריד אותי כבר עכשיו: בעימוד ספר, (2 טורים) אני עושה גריד כדי שהטורים יהיו מיושרים, וכן KEEP OPTION לכותרות עם הטקסט שאחריהם. נוצר מצב שכותרות עוברות לעמוד הבא, ומשאירות אחריהן חלל ריק. זה לא נראה יפה :(, וכן יש עמודים שמסתיימים בכמה שורות בודדות,
    לימוד מקצועי בנושא, כמו שאתם יודעים להגיש, ודאי יוכל להועיל…

    ושאלה נוספת, האם אתם מלמדים באופן פרטני? או בקבוצה?

    • מאת werdiger

      תודה מיכל על המשוב
      הרעיונות שלך מקסימים
      בשלב זה אנחנו ב"ה עמוסים בעבודה ולא מצליחים ללמד בכל דרך שהיא
      מאחלת לך הצלחות בכל

  14. מאת michael

    תודה!!
    הסבר מקצועי
    אתר נפלא
    עבודה רצינית ונקיה
    תצליחו

    • מאת werdiger

      אמן!
      תודה רבה על המשוב והברכות

  15. מאת יורם

    תודה רבה יפה מאד!

    • מאת werdiger

      חן, תודה

  16. מאת רחלי

    פשוט מדהים. מדהים בפשטות ובהירות ההסבר.
    צריך לקרוא לר' לוי יצחק מברדיטשוב, הוא היה עושה מזה מטעמים, איך בעל מקצוע, שקנה לו אומנות בעמל של שנים, מוכן להסביר, לפרט, להדגים ופשוט ללמד מא' עד ת' את כל מאן דבעי, את סודות המקצוע שלו.
    מי כעמך ישראל!! שתשרה תמיד ברכה במעשי ידיכם

    • מאת werdiger

      תודה רבה
      מחמם את הלב

  17. מאת אברהם פייגנבוים

    איך מעצבים כריכה לחוברת עם כריכה רכה?
    השערים וכו' אני מסתדר השאלה על איזה סוג קובץ מכינים את זה???

    • מאת werdiger

      כדי להכין כריכה רכה יש להכין את הפריסה, זה כולל רוחב עמוד קדמי+שדרה+רוחב עמוד אחורי על גובה הספר בתוספת גלישות. ניתן לבנות את התוכן בעמוד אחד הכולל את כל הגדלים, וניתן להכין כל עמוד בנפרד (קדמי שדרה ואחורי) ולהעמיד אחד ליד השני. לזכור לתת גלישה 5 מ"מ ולסגור לדפוס בספריד.
      בתוכנת אינדיזיין כמובן…

  18. מאת שרה

    תודה רבה!
    אני לפני עיצוב בפעם הראשונה של כריכת קודש וזה היה נראה כהר גבוה,
    הנמכתם לי אותו, תודה!

    • מאת werdiger

      הרבה הצלחה!

  19. מאת אברהם

    שלום רב,
    איך מתכננים את עובי השדרה בכריכה קשה/רכה?
    הן במידות והן בעיצוב?
    תודה, ותצליחו.

    • מאת werdiger

      שלום וברכה
      חישוב עובי השדרה נעשה בבית הדפוס לאחר בחירת עובי וסוג הניר
      העיצוב נעשה לאחר קבלת מידע מדויק מהדפוס.

  20. מאת אברהם

    יישר כח ענק…….
    נפלא, בזכותכם זכיתי לעשות כריכה מהודרת לספר.
    ירבו כמותכם גומלי חסדים בעם ישראל

  21. מאת ב. נ

    הדרכה ברורה ואיכותית.
    כל הכבוד!
    כמו שכתבו לפני – מי כעמך ישראל….
    אלופים!
    אתר מרתק ומרשים,
    ורדיגר- אשריכם!!!!

  22. מאת פרופ' אהרנפלד

    מבקש לדעת היכן אתם עובדים. יש לי מספר ספרי קודש לחידוש כריכה

    • מאת werdiger

      תגובתך נענתה בדוא"ל

השאר תגובה